Založ si blog

Zo 180 na 90 (alebo Zastaví ich niekto? ! )

To sa nenájde politik, ktorý prestane tárať a začne konečne konať??? To nikto nezastaví konanie tejto vlády, ktorá mení svoje rozhodnutia zo dňa na deň a znehodnocuje tým život bežných občanov??? Rozhodnutiami ako aj dnes (v tlačovke na TA3) ohlásené znižovanie platnosti certifikátu pre prekonaných zo 180 na 90 dní (a rovnako aj pre zaočkovaných nastalo zníženie počtu dní platnosti certifikátu od poslednej dávky)…

Keď som koncom novembra ochorel na kovid (a pri kope príznakov mi po negatívnom antigénovom teste v jeden deň na druhý deň vyšiel pozitívny PCR test), ako neočkovaný učiteľ som sa potešil (!), že budem mať (podľa vtedy aktuálnych pravidiel) 180 dní pokoj od testovania, že budem môcť ísť do obchodov, cestovať vlakom do svojho milovaného Zvolena a mať pokoj, lebo budem medzi prekonanými. Že do konca tohto školského roka doučím s výnimkou z karantény a už nebudú posielať (pri jedinom nakazenom žiakovi v triede) do karantény len mňa, lebo som nezaočkovaný, nebudem  v ustavičnom  strese, keď vstupujem do nejakej triedy.

Iste, počas priebehu a liečenia (doma, bral som len Acylpyrín a lekárom predpísaný Erdomed + vitamíny) som stresoval a dodnes mám problém s dýchaním (najmä ak mám vysvetľovať učivo od tohto týždňa znova s prekrytými dýchacími cestami a po prejdení troch poschodí do tried ma chvíľami ma z toho ide zadusiť), no skôr som akceptoval vytvorenie protilátok prirodzene, vlastným telom, ako po vakcinácii MRNA vakcínou (alebo predtým vakcínou s „opičím mixom“).

Teraz sa asi nadšenci očkovania zhrozili a povedali si, že by nechceli, aby som učil ich deti, že by som nemal určite vôbec učiť, keď nie som schopný sa dať zaočkovať. Ok, ak je toto najpodstatnejšie pre to, aby som bol kvalitný učiteľ, beriem (a asi nebude stačiť, že v septembri som sa dal zaočkovať proti tetanu). Po odučených desiatich rokoch má učiteľ nárok na rok neplateného voľna, tak asi oň požiadam, veď mám odučených presne 25 rokov, takže nárok mám (hoci nie dvojnásobný) a možno za ten rok objavím aj novú cestu životom. Hoci som vždy učil s nadšením (!) a oduševnene, učím dodnes rád (naživo, nie online), na Virtuálnej knižnici (www.bezkriedy.sk) moje prezentácie, testy a iné výtvory používajú stovky učiteľov, z Taktiku si nejedna škola objednala pracovné zošity z literatúry, ktorých som bol spoluautorom a nejeden recitátor si mohol vybrať niektorú z mojich poviedok pre deti a mládež v zborníkoch mládežníckych poviedok vydavateľstva Perfekt, ba dokonca už dvaja moji študenti v minulosti získali cenu poroty Štúrovho pera za ich články v školských časopisoch (ktoré som na každej z troch škôl, kde som počas života učil, viedol)…

A mimochodom – ja som sa zaočkovať chcel!!! Sputnikom. Normálnou vakcínou presne toho typu, ako sú všetky vakcíny, ktorými som od detstva bol zaočkovaný. No po prvotnom nadšení, že Matovič s Krajčím aj na Slovensko doviezli Sputnik (a to bolo prvý a aj posledný raz, kedy som Matoviča uznal ako dobrého politika) sa všetko odhodlanie očkovať sa – zrútilo. Lebo slovo RUSKÁ bolo červeným súknom pre remišovcov, pre sulíkovcov a aj pre nejedného člena vlastnej Matovičovej „strany“ , pre ŠÚKL a pre všetky (!) médiá, ktoré potrebovali túto vakcínu vykresliť v čo najhoršom svetle! A dokonca ani opozičné strany vtedy nebúšili. A radšej všetci svorne povalili vládu, vymenili sa premiéri a Sputnik ostal na skladoch celé mesiacie bez použitia. Nakoniec síce aspoň tú prvú dovezenú zásielku povolili, no vlastne len na posledné dva mesiace jej trvanlivosti (teda ďalej nepredajných dávok) a s takými podmienkami, že človek bez auta alebo napríklad starší ľudia, najviac dôverujúci ruskej vakcíne (!), ich nemohli… nijako. Napríklad pre náš, rožňavský okres, najbližšie očkovacie miesta boli Michalovce (130 km od okresného mesta) a Lučenec  (90km) a starších zas obmedzili vekovou hranicou. A ešte ako bonus dali možnosť prihlásiť sa na vakcináciu len do konca júna 2021 (pričom vakcínu na použitie schválili  tesne predtým).

Keby na Slovensko prišli všetky Matovičom dojednané dávky, dnes Slovensko mohlo mať  takmer 100%-nú zaočkovanosť , niektorí by sme si vybrali tú ruskú, iní by viac verili americkej a komplexne by sme buď získali celoštátnu imunitu (!) bez nutnosti akýchkoľvek obmedzujúcich opatrení, alebo by sa ukázalo, ktorá vakcína chráni a ktorá nie (a možno by sa ukázalo aj to, či vôbec taká je). No to by netiekli všetky peniaze za vakcináciu len jedným smerom, a to by financie od Slovenska získavalo aj to „zlé“ Rusko a ich štátny Gamalejov inštitút, ktorý Sputnik V (a mimochodom – Rusi Európanom už ponúkli aj jednodávkový Sputnik light) tradičným spôsobom výroby vakcín (so žiadnym zásahom inam ako je na ochranu pred kovidom nutné) vyprodukoval…

Takže po dnešných správach som si uvedomil, že na Slovensku neplatí nič. Žiadne pravidlá. Čo bolo platné včera, zajtra už nemusí. Keď som po prekonaní kovidu ešte cítil celkovú slabosť a rýchlu únavu, udržiavalo môj optimizmus vedomie, že do konca školského roka mám pokoj. Dokonca som si PN pri kovide ukončil skôr (keď sa prešlo v tom období v našom okrese na dištančné štúdium a bola možná práca z domu aj počas karantény), aby som nemeškal s učivom. Napriek tomu, že po prvom dni online hodín mi bolo na odpadnutie…

Vláda si však 180 dní len tak, lusknutím prsta, dnes zmenila na 90 dní (polovicu!). Takže už pred Veľkou nocou sa nedostanem do žiadneho iného obchodu ako do nadnárodného mixu tovarov (ani do mojich obľúbených kníhkupectiev :(, nebudem môcť cestovať vlakom, nebudem môcť ísť s kýmsi na pizzu, hoci aj sám do kina (a to ich len teraz otvárajú, tak ktovie, či aspoň jeden  film stihnem), budem sa musieť zjavne až 2x týždenne do práce testovať a ak sa objaví jediný nakazený študent medzi stovkou tých, ktorých učím, poletím do karantény a budem prakticky bez príjmu… Naozaj? Omyl, už zajtra sa to môže zmeniť! Už zajtra z toho môže byť len mesiac, alebo hoci aj týždeň po prekonaní. Lebo táto vláda si s nami robí naozaj čo len chce a jednotliví politici si budú zbierať bodíky rečnením v očkovaním sfanatizovaných médiách (jedinou „správnou“ vakcínou, samozrejme), namiesto toho, aby konečne niečo reálne spravili pre občanov SR, riešili veci ľudsky a pre ľudí a dali ľuďom na Slovensku konečne nádej…

Referendum 2023

20.01.2023

Referendum býva o vyjadrení názoru ľudí. Zajtrajšie referendum je šancou na ukázanie prostredníka všetkým politikom bez rozdielu – pretože jeho kladný výsledok môže byť použitý proti akejkoľvek vláde kedykoľvek v budúcnosti!!! Ukážme im, že tu sme aj my, nie politicky obyčajní, ale skutočne obyčajní ľudia, ktorí vedia demokraticky využiť svoju moc!!! [...]

Zakázaný Banáš

28.10.2021

Keď som si pred polrokom počas výuky z domu stihol prečítať aj knihu Nádherná smrť v Altaji, už vtedy som si povedal, že musím vysloviť uznanie (a nielen za v dnešnej dobe výnimočne nie rusofóbny postoj), keď najbližšie príde na besedu so žiakmi do Rožňavy autor tohto románu, pán Jozef Banáš. Bol som na jeho besedách so žiakmi párkrát už v minulosti a potešil som [...]

Škola podľa semaforu

17.09.2021

Občas mám pocit, že žijem v knihe. V divadelnej hre Kocúrkovo. V románe 1984. V Jednom dni Ivana Denisoviča. V Osudoch dobrého vojaka Švejka. Nikdy som si nemyslel, že aj ja budem raz žiť dobu, o akej som doteraz iba čítal… Nástup žiakov do škôl bez pretestovania žiakov aj učiteľov a so semaforom, ktorý platí, nemohol dopadnúť inak než tým, že už po týždni [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:42

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štefan Kohári

Môj subjektívny svet sa nemusí stotožňovať s inými osobnými svetmi...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 54392x
Priemerná čítanosť článkov: 3885x

Autor blogu

Kategórie