Založ si blog

Učiteľ z východu

Som učiteľom z východného Slovenska. Tej časti, o ktorej predstavitelia iniciatívy učiteľov tvrdia, že je zastrašovaná a kvôli tomu sa do štrajku nezapája, hoci chce. Vyhlasujem, že mňa nikto nezastrašoval a moje nezapojenie sa do štrajku vôbec nesúvisí s odvahou, ale je to moje slobodné rozhodnutie. A preto, že nechcem. Práveže toto moje rozhodnutie sa snaží z akejsi adresy strajk@isu.sk ovplyvňovať iniciatíva učiteľov, ktorá neviem akým spôsobom získala e-mailové adresy učiteľov (nikdy som na ich stránke ani len nebol) a už štvrtý či piaty deň ma bombarduje poštou a nástojčivo žiada, aby som sa do štrajku zapojil. Práve toto pre mňa hraničí s vyhrážkami a vyvoláva isté začudovanie. Okrem toho ma v tej ich poslednej správe zarazila veta: „Svetová federácia učiteľských odborov ostro odsudzuje represiu základných práv pracovníkov v školstve…“ Represiu? Akú? Koho? To pravicová vláda pred rokmi vyhlásila štrajk železničiarov za nezákonný a uprela im právo na štrajk (mimochodom ten bol pod vedením odborov a naozaj masový, jednotný).
Tieto aktivity, ale aj neuveriteľné tempo pribúdania nových sugestívnych článkov k štrajku a diskusia na učiteľskej zborovni (najmä články: https://www.zborovna.sk/novinky/blog.php?action=show&id=1602 a https://www.zborovna.sk/novinky/blog.php?action=show&id=1612 ako aj diskusia pod nimi) ma ešte viac upevňuje v mojom presvedčení, že tento štrajk fakt nie je o učiteľoch a 140-tich eurách (koľkože percentné navýšenie sa to žiada???), ale o blížiacich sa voľbách.
Viete, čo by som urobil teraz na mieste premiéra? Pridal tých 140 eur. A po voľbách by už podmienky učiteľov nikoho nezaujímali, lebo – veď ste si vyštrajkovali, konkrétne systémové zmeny ste nenavrhovali, len 140 eur (dnes v relácii na RTVS sa dokonca p. Kočan vyjadril, že ústupky sú možné v otázke vybavenosti škôl). Ale učiteľov stojacich na čele iniciatívy to nemusí zaujímať, z ich predmetov zrejme študenti nerobia prijímačky, ani neabsolvujú testy, ani nematurujú (onedlho tu máme písomné matury), takže učivo si môžu reálne presunúť (alebo aj neodučiť) hoci aj pri štrajku trvajúcom týždne (do volieb či len do jarných prázdnin?) Ich študenti na to zrejme nedoplatia (alebo ich to fakt nezaujíma).
PS: Práca učiteľa je poslanie, vždy ním bolo, a preto najlepšími učiteľmi (pedagógmi vo všeobecnosti) boli pre mňa nadšenci, ktorí obetovali svojej práci a študentom aj časť svojho voľného času (a mal som pár takých a na tých si dodnes rád spomeniem), bez nároku na odmenu, nepovedali si – robím len toľko, za koľko mi platia (ako to dnes aj vďaka štrajku vyzerá). Dovysvetľovali študentovi učivo, ak o to mal záujem (a nemusel si platiť za súkromné doučovanie, mimochodom nezdanené).

Zaujímavé napríklad je, že keď sa za krúžky neplatilo, tak sme mávali krúžky traja-štyria učitelia (a nezávisle od toho, kde som počas rokov svojej práce učiteľa pôsobil, dokonca na učňovke sme viedli krúžok len dvaja), ale sotva sa za krúžky začalo platiť (tzv. vzdelávacie poukazy od štátu pre každého študenta), zrazu ich bolo ako húb po daždi. To nebolo prilepšenie pre učiteľov mimo percent zvýšeného platu? A kredity? Ja som to ako prilepšenie vnímal (hoci kredity stále odmietam ako nesystémové).

PS2: Mimochodom – ktoráže to vláda už dvakrát na Vianoce učiteľom pridala aspoň po stovečke odmien?
PS3: Ale daňovú úľavu (platenie daní len z trvalého pracovného pomeru, nie z vedľajšieho príjmu, či dokonca aj za vytvorené umelecké dielo) by som prijal od vlády ešte pred ročným zúčtovaním dane aj ja (minulý rok som mimo práce učiteľa zarobil síce len čosi nad 5 stovák zo zmluvy o dielo, no po daňovom priznaní som aj z nich prišiel o vyše 70).

Referendum 2023

20.01.2023

Referendum býva o vyjadrení názoru ľudí. Zajtrajšie referendum je šancou na ukázanie prostredníka všetkým politikom bez rozdielu – pretože jeho kladný výsledok môže byť použitý proti akejkoľvek vláde kedykoľvek v budúcnosti!!! Ukážme im, že tu sme aj my, nie politicky obyčajní, ale skutočne obyčajní ľudia, ktorí vedia demokraticky využiť svoju moc!!! [...]

Zo 180 na 90 (alebo Zastaví ich niekto? ! )

12.01.2022

To sa nenájde politik, ktorý prestane tárať a začne konečne konať??? To nikto nezastaví konanie tejto vlády, ktorá mení svoje rozhodnutia zo dňa na deň a znehodnocuje tým život bežných občanov??? Rozhodnutiami ako aj dnes (v tlačovke na TA3) ohlásené znižovanie platnosti certifikátu pre prekonaných zo 180 na 90 dní (a rovnako aj pre zaočkovaných nastalo zníženie [...]

Zakázaný Banáš

28.10.2021

Keď som si pred polrokom počas výuky z domu stihol prečítať aj knihu Nádherná smrť v Altaji, už vtedy som si povedal, že musím vysloviť uznanie (a nielen za v dnešnej dobe výnimočne nie rusofóbny postoj), keď najbližšie príde na besedu so žiakmi do Rožňavy autor tohto románu, pán Jozef Banáš. Bol som na jeho besedách so žiakmi párkrát už v minulosti a potešil som [...]

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

Štefan Kohári

Môj subjektívny svet sa nemusí stotožňovať s inými osobnými svetmi...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 54383x
Priemerná čítanosť článkov: 3885x

Autor blogu

Kategórie